Første gang du besøger selvbetjeningen, skal du oprettes som bruger*
Brugeroprettelsen sker ved at trykke på “Log ind med Mitid” knappen når du er inde i selvbetjeningsvinduet.
Under brugeroprettelsen skal du udfylde en række oplysninger om dig selv, det er vigtigt at du udfylder e-mail feltet med en gyldig e-mail adresse, da vi bruger denne mail adresse til at sende et aktiveringslink og senere til at give dig besked, når der er svar på e-portalen fra din læge.
Når du har udfyldt brugeroprettelses skemaet, og har trykket på “opret ny bruger”, modtager du kort efter en mail fra “noreply@besoeglaegen.dk”. Mailen sendes til den email-adresse du angav, da du oprettede dig som bruger.
Tryk på aktiverings-linket i mailen – et nyt vindue vil nu åbne sig og du vil her kunne se, at din bruger er vellykket aktiveret.
Du kan fremadrettet selv vælge om du vil:
- Logge ind på e-portalen med dit CPR-nummer samt dit PASSWORD (det du netop har oprettet, da du registrerede dig som bruger)
- Logge ind med Mitid
*Ovenstående gælder for personer over 15 år, der har et Mitid. Er du under 15 år, skal du kontakte klinikken for at blive oprettet.
Video konsultation
Der er fortsat mulighed for videokonsultation, som skal foregå via app’en: min læge. Det er regionens app og denne bruges for de kan registrer konsultationerne ligesom når man scanner sundhedskortet i klinikken. Du skal ligesom ved alm. konsultation have en aftale i forvejen. Du skal logge på først, når du står i køen, kan lægen besvare dit videoopkald. Der kan være ventetid ligesom, når man venter i venteværelset. Lægerne skal løbende hele dagen tage stilling og håndtere akutte problemstillinger og derfor kan der opstå ventetid.